Међународној туристичко-спортској манифестацији Љубичевске коњичке игре претходило је оснивање „Љубичева“, најстарије ергеле у Србији.

Кнез Милош Обреновић је поклонио своје имање „Морава“ код Пожаревца држави под условом да се на том месту направи ергела.

Тако је 1853. године на само 5км од Пожаревца настала ергела Љубичево која је добила име по кнегињи Љубици (жени Кнеза Милоша Обреновића).

У Љубичеву је подигнут и Љубичин конак и неколико штала где је кнез држао своје коње.

У међувремену је ергела имала своје успоне и падове, а би почетком 20. века израсла у институцију европског ранга и имала око 500 грла.

Прославили су је грла Љубичевац, Кастор, Рамоз, Хајџан. Споменик подигнут грлу Љубичевац који је освајач „Трипл круне“ (непобеђени галопер), налази се и данас у Центру ове оазе мира и тишине како је мештани често називају.

Оснивање ергеле представљало је камен темељац у развоју коњарства пожаревачког краја, како су се прама подацима из турског тефтера 1467. године у љубичевском атару, у селу Дербенџинско, организовано гајила грла на ергелски начин за потребе војске.

Увек је срски народ у радицији и предањима гајио велико поштовање и љубав према коњима. Ту љубав је показао и Милош Обреновић који је, између осталог, као свој легат српскоме народу завештао и ергелу у Љубичеву.

Други камен темељац представљало је формирање Дунавског кола јахача „Кнез Михаило“ 1892. године које је успешно радило на унапређењу квалитета коњарства, изграђивања тркалишта, а већ следеће године су одржане и прве трке и изложба коња. Ово коњичко друштво данас постоји под именом „Кнез Михаило“ и сачувало је до данашњих дана дух коњарства и коњичког спорта у Србији.

Трећи камен темељац представља оснивање манифетације Љубичевске коњичке игре (ЉКИ) 1964. године.

Ова манифестација се одржава сваке године првог викенда у септембру на Хиподрому у Пожаревцу. Преседан је била 1988. годинакада су игра одложене за почетак октобра због појаве грипа међу коњима. Са дугогодишњим контиутетом одржавања игред данас представљају важан елеменат туристичке понуде града и бренд града.